lauantai 18. huhtikuuta 2015

Piirtoo

Meillä oli yhden opintoviikon verran tekninen esittäminen-nimikkeellä piirtämistä. En ole piirtänyt sitten yläasteen oikeastaan mitään. Kurssi oli minulle vaativa, laitan tähän jakoon/talteen ne työt joihin olin edes vähän tyytyväinen. Voi kuulkaa kyllä oli henkisesti haastavaa olla luokan huonoin piirtämään. Sinnikkyydellä opin ja koin onnistumisenkin iloa, kaiken tuskan keskellä.

Oikea ylä, vasen ylä ja alaoikea: materiaalin piirtäminen. Vasemmassa alakulmassa piirsin oman lompakon 1:1.
Sävypaperille piiräminen oli minulle aivan uutta ja ihmeellistä. 1:1 kuviin pääsivät muovinen Pikku Myy ja matkamuistonukke. Pikku Myyn ensimmäinen yritys jäi pelkkään naamaan, koska jo pelkät kasvot olivat isommat kuin kuin koko esine. Ja värityksellä onnistuin saamaan Pikku Myyn näyttämään krapulaiselta. Toisella yrittämällä Pikku Myystä tulikin jo esimerkkinsä kaltainen.
Kurssi oli minulle erittäinen tarpeen ja toivonkin, että panostan piirtämiseen jatkossakin. Huomasin että minulla on suurin ongelma käden ja silmän yhteispelissä, joka harjaantuu vain tekemällä ja harjoittelemalla.

Ei kommentteja: